akhirnya...

aku dah lame x menulis kt sini. rasenye trlalu byk utk aku nak cerita dalam satu episod. kene bwat macam drama. tu pun rasenye macam ceita pedang setiawan. bile nak habis ntah. tp kalau ikut kronologi ok kot, tengoklah dulu macam mane. sekarang pun aku tangah sibuk dengan hidup aku. bisnes aku. famili aku. dan yang terutama diri aku sendiri. baru minggu lepas aku belanje diri sendiri dengan selipar yang mahal. aku pegi jalan2 kat melaka. seronok tapi kalau dapat tido sane lagi bes kot. duit plak tak cukup. minggu ni je aku buat macam2 benda yang biasanya aku tak buat. bukan sebab tak nak tapi aku selalu cari alasan. konon2nya aku memikirkan orang lain padahal takde sorang pun yang pikir n risau pasal aku sendiri kecuali aku. kesedaran ni datang dari seorang kawan yang tak berapa kenal aku. ayat dia senang je, "kenape ko macam ni ek? remy yang aku kenal dulu lain, berani buat keputusan, selambe je tapi sekarang takkan sebab benda bodoh je ko jadi macam ni?" ayat tu lah yang membuatkan aku berfikir panjang. memang lame gile aku pikir. sambil2 tu aku dekatkan balik diri aku kat Allah. ntah dah berape lame aku tinggalkan sejadah, songkok, kain pelikat, kitab yasin, Al Quran. sebab tu lah aku sentiasa rase kusut. alhamdulillah, sekarang aku rase lebih tenang. sekarang, aku sentiasa tak sabar nak solat. nak ucap terima kasih kat Allah yang melimpah ruah bagi rezeki kat aku, famili aku. benda yang dulu aku tak ambik peduli pun dulu. aku syukur sangat2 atas semua yang terjadi pada aku sejak kebelakangan ini. walaupun boleh dianggap trauma tapi siapalah kita untuk merungut. kita menumpang je kat dunia ni pun. aku redha tapi aku bukanlah putus asa. aku sedang melayan kerenah diri. aku nak explore semua benda. aku nak pegi tempat yang aku tak penah pegi. aku nak kenal orang yang aku tak pernah kenal dan buat semua benda yang dulu aku tak nak buat. aku nak jadi diri aku yang sepatutnya. yang dulu orang tengok dan kagum. mungkin lebih baik siapa tahu bukan?

No comments:

Post a Comment